CFH

Crossfit gør dig stærk på kort tid

CrossFit er generel træning af din krop gennem intensitet, korte intervaller og alsidighed. CrossFit kombinerer nemlig styrke- og konditionstræning, indendørs og udendørs træning og har ”Workout of The Day” som en af grundpillerne: Hver dag er der et nyt træningspas, som varer mellem 10 og 30 minutter. Hurtigt klaret? Ja, derfor er CrossFit så populært – de korte og intense træningspas gør din træning motiverende og effektiv. Du når ikke at kede dig under din CrossFit-træning.

I stedet for maskiner bruger vi kroppen som løftestang eller kettlebells, sandsække og andre redskaber. I stedet for at træne specifikke muskler træner du nemlig funktionelle bevægelser, så hele din krop bliver velfungerende.

Ingen skader her
Crossfit er en krævende træningsform, og for at undgå skader går vi meget op i sikkerhed i træningen. Vores instruktører er alle CrossFit-uddannede og er meget opmærksomme på, om du benytter den rette teknik og hjælper dig til at lave øvelserne korrekt.

Power, smidighed, koordination og sammenhold
For at være motiveret til at komme i træningstøjet flere gange om ugen og tæske kroppen igennem hjælper det at vide, at der står et hold af andre mennesker, som glæder sig til at se dig, og som kæmper med dig. Sammenhold og socialt samvær er lige så vigtigt for os som at udføre øvelserne korrekt. Du knokler ikke alene – der er masser af smil og opmuntring i lokalet, så det er sjovt at være med.

Vi har 3 hovedregler, vi altid arbejder efter:

  • Vi træner funktionelt og målrettet med fokus på naturlige bevægelser og korrekt teknisk udførsel af øvelserne. Det skaber resultater og minimerer risikoen for skader.
  • Vi træner med høj intensitet, for det giver os en bedre iltoptagelse, fedtforbrænding og udholdenhed. Intensitet definerer vi som høj arbejdsmængde på kort tid.
  • Vi træner med konstant variation i øvelser, gentagelser og belastning, for det giver en komplet træning af hele kroppen og er en effektiv vej til en bred alsidig form.

Kommer du forbi til en gratis prøvetime?
Overvejer du at prøve CrossFit, som både er sjovt og hårdt? Så kom, vi vil gerne møde dig og vise, hvorfor vi er så begejstrede for denne træningsform. Det er helt gratis at være med på en time på et af vores begynderhold. På alle hold garanterer vi en skøn stemning med latter mellem svedperlerne. Allerede i din prøvetime vil du få viden og teknisk træning i de ni fundamentale bevægelser, vi bruger i CrossFit.

CrossFit Begynder – 60 min
Som nybegynder anbefaler vi fire uger på dette hold, før du har den rette teknik til at gå videre til WOD All Levels begynderniveau. For at undgå skader lægger vi meget vægt på, at du kender CrossFits metoder og forstår rækkefølgen af at lære teknik før du skruer op for intensiteten.

Team Wod
 – 60 min
 På Team Wod møder du opvarmet og klar til træning, og vi går lige på med træning med en eller flere makkere. Du behøver ikke på forhånd have en aftale med en makker, for vi hjælper med at sætte dig sammen med andre på dit niveau til træningen. Noge WOD kræver, at træningen foregår i grupper eller alle sammen

VL
CrossFit Vægtløftning – 60 min
 Vil du lære de grundlæggende teknikker i Snatch og Clean and Jerk og mange supplerende og underbyggende øvelser, er dette holdet for dig.
Alle professionelle atleter dyrker VL, fordi det øger styrke og hurtighed markant på kort tid. Du bliver på kort tid i stand til at øge intensiteten i træningen og se tilfredsstillende resultater på din krop.

Gymnastics – 60 min
Gymnastics er et hold, hvor du lærer at styre kroppens bevægelser og bliver udfordret i øvelser, der involverer kropsvægt i øvelser som pull up og handstand. Øvelserne tager udgangspunkt i styrke, mobilitet, balance og kontrol, herunder den essentielle træning af din core, som er vigtig i mange bevægelser og løft i dagligdagen. 


Kettlebell
 – 60 min
Du vil få et bredt kendskab til kettlebelløvelser, som vil stille dig stærkt, når du møder den russiske jernkugle i dine WOD's. Du vil også få kendskab til kettlebell sport dicipliner med mulighed for at prøve kræfter med denne sport. Generelt bliver du selvfølgelig også trænet grundigt igennem, og der er ingen tvivl om, at din tid er brugt effektivt.

TRÆNINGSCENTER

4826 8013
Hold Oversigt
Hold Booking
Indmeldelse

TELEFONTID
Telefontiden følger centerets åbningstider, som er:

Mandag til torsdag
6.00 til 22.00 


Fredag
6.00 til 20.00 


Lørdag
8.00 til 17.00 


Søndag
8.00 til 18.00

Helligdage:
8.00 – 16.00

 

Mere information om vores træningscenter


Telefon
48268013
Email
info@hftc.dk
Adresse
HFTC • Milnersvej 39 • 3400 Hillerød